sobota, listopadu 11, 2006

Zemřel Rastislav Neplech

Dnes jsem sledoval slovenskou televizi TA3 a vyslechl jsem zprávu o úmrtí Rastislava Neplecha, slovenského vojáka účastnícího se mise v Iráku.

Co mne zarazilo během osmiminutové reportáže, ve které se vystřídalo kromě hlasatelky také dalších sedm či osm význačných osobností, byl fakt, že kromě hlasatelky pouze jedna osobnost (František Kašický, ministr obrany) vyslovila jméno zemřelého.

Všichni ostatní mluvili o "konkrétním vojákovi", o "rodině vojáka", dokonce i o "onom vojákovi", o "zesnulém vojákovi"... Na konci reportáže mne s hrůzou napadlo, zdalipak politici, kteří tak vehementně deklarují národu "naozaj úprimnú sústrasť" znají alespoň jméno onoho vojáka?

Děsí mne, že do války odjíždí člověk, otec dvou dětí, mající jméno, pocity, touhy, plány, povinnosti, vůli... a zpět se vrací jen pozůstatky tragicky zemřelého vojáka.

Co myslíte, znají následující pánové jméno vojáka?

  • Marek Trubač, mluvčí prezidenta
  • Pavol Paška, předseda Národní rady SR
  • Robert Fico, předseda vlády
  • Béla Bugár, předseda strany SMK
  • Pavol Hrušovský, předseda strany KDH
  • Anton Fillo, bývalý mluvčí slovenské jednotky v Iráku

Žádné komentáře: