úterý, prosince 22, 2009

Jen nabídka

T-Mobile přišel před dlouhou dobou s revolučním konceptem dočasného nesouhlasu se zasíláním reklamních sdělení. Jak to funguje? Vyslovíte nesouhlas a za odměnu jste odstraněn z marketingových seznamů... asi tak na dva roky. Za předpokladu, že se ovšem necháte odstranit ze všech seznamů. Nestačí říci, že nechcete dostávat žádnou reklamu, musíte trvat na tom, aby operátor v systému zaznačil, že nechcete být součástí SMS akcí, partnerských kampaní, vlastních kampaní ...

Pomalu si na nový způsob začínám zvykat. Stává se mi to opravdu pravidelně. Letos je to už po čtvrté. Před dvěma týdny se mi ozvala nějaká firma, o které jsem v životě neslyšel, nevím co chtěla, operátorku jsem zarazil okamžitě, když se představila jako partner společnosti T-Mobile.

Věděl jsem, že je to opět zde. Musím zavolat na T-Mobile, být trochu nevrlý, žádat, aby se v jejich systému opět zaznačilo, co počítačový rarášek odznačil. Jelikož jsem byl zrovna v práci a v práci i občas pracuji, hodil jsem to za hlavu.

T-Mobile se připomenul hned za několik dnů SMSkou začínající slovy: "*TIP NA DAREK: prejdete z Twistu na pausal a ziskejte...". Nemeškal jsem a vytočil zpět operátora. Vyslechl jsem si pár dodatečných reklam před přepojením na "osobního asistenta", nutné to výkupné za snahu zbavit se reklam.

V životě jsem netušil, že budu mít tolik osobních asistentů. Bankovního, telefonního, Microsoft Word sponku, plynárenského... T-Mobile osobní asistent mě tentokrát překvapil. Nastartoval jsem známé kolečko se žádostí o odstranění z marketingových seznamů a byl jsem zastaven upřímně překvapeným hlasem, který mi sdělil, že mám všude vyznačen nesouhlas a neměl bych reklamu dostávat žádnou.

Celá záležitost byla předána na reklamační oddělení. Za několik dní mi volali, že celou záležitost prozkoumali, že opravdu reklamu dostávat nemám.

Před chvílí mne vyrušila SMS: "*TIP NA DAREK: prejdete z Twistu na pausal a ziskejte...". Něco je špatně. Podle nepsaných pravidel dočasného nesouhlasu přišla tato reklamní SMS asi o dva roky dříve, než jsem čekal.

Nemeškal jsem a vytočil operátora. Nová dávka reklam před spojením na operátora. A facka. Operátorka milým a školeným hlasem oznámila, že je vše v pořádku, protože se nejedná o reklamu, ale pouze o obyčejnou nabídku. Chvíli mlčky přemrkávám, připravený proslov se mi hroutí, připadám si jako bych stál opět před tabulí a učitelka mě kárala za neznalost řešení triviálního problému, jehož řešení je přece nad slunce jasné.

Tak si za to můžu já. Problesklo mi hlavou. Zapomněl jsem upozornit, že nechci být součástí SMS akcí, partnerských kampaní, vlastních kampaní... a zejména jakýchkoliv nabídek. Moment. Mozek se mi pomalu probírá z překvapení.

"Zasíláte nabídky na přechod na paušál, které nejsou reklamním sdělením?", slyším svůj hlas. "Ano, reklama je, pokud inzerujeme nějaké služby, my jsme vám momentálně zaslali jen nabídku.", odpovídá příjemným hlasem operátorka.

Můj mozek je úplně zmaten. Chvíli opět mlčím, abych si srovnal v hlavě argumentaci. Nejde to tak snadno. Tohle je těžký kalibr. Získávám čas a zaměstnávám operátorku vypisováním žádosti pro reklamační oddělení.

Útočím slušnými dotazy na objasnění vtahu reklama - nabídka. Operátorka po chvíli zjišťuje, že její argumentace má díru jak Titanic. V krajní nouzi prohlásí, že není oprávněna vést tuto diskuzi, ve které vyjadřuje osobní názory. Huh. Takže já měl právě osobní rozhovor se slečnou Janou a nikoliv oficiální rozhovor s operátorkou Janou? Nějaký nový trik školených operátorů, jak zamaskovat nesmysly a vyrazit získané argumenty klientovi z ruky? Tuze chytré.

Je jasné, že rozhovor už nikam nepovede. Nezbývá, než čekat na reklamační oddělení. Připadám si jako Don Quijote při boji s T-mlýny.

Aktualizace 15.ledna

Stalo se něco, co jsem vskutku nečekal. Obdržel jsem SMS ve znění:

Vazeny zakazniku, na zaklade Vasi stiznosti na kontaktovani externimi callcentry jsme predali pozadavek na vymazani Vaseho telefonniho cisla z jejich databaze. Jiz by nemelo dochazet k opakovanemu kontaktovani. Jako omluvu prosim prijmete kredit ve vysi 200 Kc. Vas T-Mobile.

Sice mi nijak neobjasnili, jak se moje číslo dostal do rukou dalším firmám, když jsem za těch 10 let ani jednou neprojevil souhlas s takovým počínáním, jen pravidelný nesouhlas. Také neobjasnili, proč mi T-Mobile sám posílal reklamu, ale je mi to jedno, když to, jak doufám, konečně jednou navždy vyřešili. A ještě s nečekanou kompenzací. Wow!

2 komentáře:

tucan řekl(a)...

neni jednodussi zpravu bez cteni mazat? Ja to tak delam, nikam nemusim telefonovat a zabere mi to v podstate nulovy cas ...

Jan Filein řekl(a)...

Určitě, ale když ti zavolá "partner" T-Mobilu, tak to musíš zvednout a chtě nechtě s ním alespoň stručně konverzovat... A znáš mě. Jsem nejraději neviditelný. A když mi někdo volá, vím, že je problém, nebo že něco po mně chce ;-), takže nemám rád, když mi někdo volá...